Evaluatie aanpak overlast hondenpoep

In november 2017 heeft onze fractie samen met het CDA en Gemeentebelangen een motie ingediend waarin aan het college opgedragen wordt om actie te ondernemen om de overlast van hondenpoep tegen te gaan.
Naar aanleiding van de motie is er contact geweest met dorpsbelangenverenigingen, zijn er prullenbakken geplaatst bij drukke uitlaatplaatsen en verboden-voor-honden-bordjes geplaatst bij scholen en speeltuinen. Tevens is er in de APV opgenomen dat iedereen met een hond verplicht is om een poepzakje bij zich te hebben en de uitwerpselen op te ruimen.
Het college zou voor 1 januari 2019 het effect van de maatregels evalueren. Dit is echter gedaan door te kijken naar het binnen gekomen aantal officiële klachten in plaats van actief te gaan inventariseren.

Naar aanleiding van onze oproep in het Voorster Nieuws bleek echter dat er nog wel degelijk sprake is van (veel) overlast. Wij hebben het hondenpoepprobleem daarom wederom op de agenda laten zetten.
Op 9 september is er een RTG en kan iedereen die wil in spreken over dit onderwerp. Het onderwerp zal 23 september in de raadsvergadering worden behandeld.

Voor meer informatie over dit proces en hoe u eventueel spreektijd in de RTG kunt aanvragen, verwijs ik u graag naar de website van de gemeente: https://www.voorst.nl/gemeenteraad/werkwijze-gemeenteraad/.

De agenda van de RTG van 9 september kunt u hier vinden: https://voorst.raadsinformatie.nl/bijeenkomst/574026/Ronde-tafelgesprekken%2009-09-2019

De raadsvergadering over dit onderwerp vindt plaats op 23 september en de agenda kunt u hier vinden:
https://voorst.raadsinformatie.nl/vergadering/573946/gemeenteraad%2023-09-2019